söndag 1 april 2012

Nedräkning

Såklart har jag haft nedräkning.

Det har jag ju alltid när det ska hända något stort.

Och till den här flytten är det ju givetvis nedräkning.
Men den är så snurrig.
För till en del är jag ju alldeles kollrig av lycka
och längtar till mina blommiga skålar
och min utomjordiskt fina vattenkokare.

Och när jag är under isen och mår skit av gift eller hosta
vill jag lyfta fram mitt fina diskställ
och de nya fina handdukarna
i mina tankar.

Men istället får jag ju ågren för allt jobb
jag inte hinner/orkar med innan flytten.

Men jag kommer inte att hinna mer än jag hinner.
Och mina underbara vänner som hjälper mig flytta
kommer inte att hata mig för det.
För de är mina underbara vänner och vill mig väl.

Så nu ska jag gå med ett par soppåsar,
se över planeringen,
och sedan ska jag ligga och tänka på hur fint
det kommer vara i min lilla blommiga lägenhet!!!!

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar