tisdag 3 april 2012

Jag vs Mina vänner

Jag har grunnat!!
Tycker nämligen att jag varit hostig tillräckligt länge.
Känner att strupen är helt sårig
och nattsömnen obefintlig.

Jag pratar inte med någon,
det räcker med ett par ord
så måste jag hosta som en tok.

Maria ringde (hon ska hjälpa mig i flytten och hade frågor)
Efter mycket hostande gick mitt meddelande fram;
Jag är så hostig så vi kan inte prata.

Hon ställde sin fråga om släpkärra
och sedan gav vi upp.

När vi la på insåg jag att jag skulle skicka sms till syrran oxå,
meddelande; jag har inte undvikit dig, jag kan inte prata.

Plötsligt förstod jag hur det låg till.
Jag insåg varför Farmor, Gud och Universum
inte lystrat till min bön om bättring.

Och jag förstod att jag kommer inte vara hostfri på flyttdagen.

Hur mycket jag än ber om att bli av med hostan så är det kört.
För jag har alldeles för mycket emot mig.

Alla mina kära som hjälper mig på flyttdagen ber ju tvärt emot!!!
De vill ha lugn, tystnad och arbetsro på flyttdagen!!!

Och uppenbarligen håller Farmor, Gud och Universum med.

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar