torsdag 5 april 2012

Bra idé

Ibland får man ju en liten snilleblixt!

Jag kom på att det skulle vara ganska mycket röda dagar
mellan mig idag
och skiktröntgen i nästa vecka.

Så tänkte jag att jag kan inte skiktröngas om jag hostar så här mycket
alltså borde jag göra något.
Jag fick en tid hos min doktor.

Och eftersom jag (tills imorgon!!!!!!!)
bor i en liten stad
så är det hundra mil till allt när du är sjuk.

Till min systers stora glädje försökte jag inte med årets premiärtur på moppen,
vilket jag först givetvis tänkte,
utan jag tog taxi till Vårdcentralen.

Där behandlades jag som kunglig o fick vänta i eget rum
eftersom jag är infektionskänslig.

Två timmar senare hade vi sett att min snabbsänka var onödigt hög.
Den ska vara mellan 5-10,
min låg över 200.

Dr Johanna som inte är så cellgiftsvan började prata om att jag kanske skulle läggas in
men jag lyckades förhandla fram att jag fick åka hem
- under förutsättning att jag ringde Onkologen.

Fick ta taxi hem,
den fick vänta utanför Apoteket......
Men sedan var jag hemma.

Jag pratade med Onkologen och vi kom fram till att
jag inte skulle tjäna något på att läggas in,
Så länge jag inte blev sämre
så var det ok att vara hemma.

Jag fick ju en rejäl hästdos med penicillin och vi rivstartade med den.
Nu har jag bara fått i mig första dagens dos
och jag tycker redan att det händer saker.

Vill bara påpeka att så mycket som jag betalt för förflyttning denna vecka
gör att jag skulle kunna haft en liten bil.........

Nu är jag snart frisk!!!!!!!!!!!!!!

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar