måndag 30 april 2012

Hur trött kan man vara?

259

Jo, man kan faktiskt vara exakt hur trött som helst!
Mycket tröttare än vad man trodde var möjligt.
Mycket tröttare!!!

Det finns nivåer/gränser eller vad vi ska kalla dem,
som man liksom inte trodde var möjliga att passera.

Från min förra omgång minns jag ju tydligt
då tvljudet höll på att spräcka
min stackars sjukynkliga trumhinnor,
men jag helt enkelt inte orkade sträcka mig efter fjärrkontrollen....

Vill dock meddela att lathet är något annat.
Lathet är något jag kan lida av både nu och då,
men min kloka Dotter har upptäckt
att när TAXOTERE slår till,
blir jag snarare folkilsken över allt jag INTE orkar göra.

Sitter jag uppkrupen i soffhörnet
är det inte bara långt
-det är omöjligt att själv sträcka sig efter drickan
(som smakar skit eftersom giftet påverkar smaken).

När jag stannat världen
(Ingrid pausat NCIS på tv´n)
för att smita iväg och kissa,
måste jag sedan vila ut i soffan.
Vila, på riktgt alltså.

Det finns ingen,
absolut ingen,
möjlighet att göra något "på vägen".
Ta med något, flytta något,
ställa in något i kylen,
när jag ändå går förbi.
En fysiskt omöjlighet.

Vet inte om mitt vittne Ingrid gills nu
för jag kan ju faktiskt ljuga, även för henne,
men nyss fick jag vila lite för högerhanden orkade inte skriva mer.....

Allra värst verkar det vara för överkroppen.
Armar och axlar.
Eller näe,
jag vilade middag mellan 12 och 16,
och det var ju inte bara för överarmarna.........

Idag är det dag 4,
tänk vad fränt det vore om det vände
just efter dag 4.

Imorgon ska jag börja injicera mig själv
med vita blodkroppar,
det borde ju pigga upp dagen lite??!!!

Tjolahopp??!

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar