söndag 14 oktober 2012

Djuriska aningar

Alltså, man undrar ju lite.
Eller föresten,
jag är inte fotbollsspelare
så jag omfraserar mig:
JAG undrar ju lite.......

Min söte lille katts dygnsrytm är som följer;
mycket gos och sova
med två galenpanneryck inspängda.

Rycken pågår i tre evigheter
och fyra stunder
men i vanlig tid är det kanske någon timme.

Men så blir jag hängig.
Jag blir ynklig och sängliggandes.

Då ändras Gibbsons rytm helt.
Han utesluter tokrycken
och tillbringar nästan dygnets alla minuter
tätt tryckt mot mig.

Det är gott
att vara så älskad.

Här får han inte ligga på magen då monstret ömmar,
så han kryper så nära, nära han kan
från kudden han är placerad på


kram
ingla

3 kommentarer:

  1. Så underbart <3 <3 <3

    /Kram
    BJ

    SvaraRadera
  2. Det sägs att hunden är människans bästa vän men jag måste säga att det är katten också. De kan så tydligt känna av hur vi mår och känner oss. Så skönt det måste vara att ha en sådan vän. Kram från Elsie

    SvaraRadera
  3. Tulle! Jag ryser när jag läser detta. Vad glad jag är att du fick fatt på denna underbara lilla katt.

    (Om jag hade en Man som inte var kattallergisk...)

    kram J

    SvaraRadera