lördag 13 oktober 2012

Otippad utflykt

En dag när min Syster var här
bestämde vi oss att jag minsann skulle orka en utflykt.

Såklart fick jag önska precis var jag ville.

Så vad önskade jag mig?

Jo, Delikatessdisken på Ica Maxi.

Jupp, så är det.
Och där shoppade jag loss som en galning

Sex skivor av det rökta vildsvinet
Och fem skivor av den kalkonen
Och, ja, du är med?



Men inte nog med det,
jag kunde på plats botanisera blans affärens stekpannor.
I min lilla lilla lägenhet
finns det nämligen en liten liten spis.

Och den lilla spisen
har inte precis de normala måtten,
varken på ugn eller plattor.

Så mina stora stekpannor
är näst intill värdelösa här.

Förutom allt gott från Delikatessen
blevo det denna:


Jag är mycket nöjd med min utflykt!!

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Oooh, så underbart att du får underhålla
    din sällsynt välutvecklade shoppingtalang ;-)

    Kram
    /bj

    SvaraRadera
  2. Stekpannetips: Jamie Oliver har gjort en stekpanneserie som vi gillar. Den finns även i storlek S.

    Kram Garphyttehäxan

    SvaraRadera