onsdag 31 oktober 2012

I LAHs garn

Först var det solklart
- hemgång på lördagen
Men sedan plötsligt bestämde dr PL
att nej nej, jag skulle ju ha en annan dos
av pilledutt så jag fick vara kvar minsann.

Ja, det var ju inte svårare än att meddela lite folk telefonledes.

Sedan dök dr PL upp IRL
och sa att visst kunde jag åka hem om jag ville!
Gahhhh men Jippi
Lite telefonsamtal,
sedan var jag redo
NOT

Det mest påfrestande var att jag skulle kissa - två gånger
innan jag kunde få en ok-stämpel i rumpan.

Med rumpan välstämplad
körde min Underbara Syster mig hem.

Ringde LAH på hemvägen
och beställde tid för sårtitt på söndagen.
Såret är fint och så
men det vätskar och har sig.
Så är jag lite ynklig,
äter alldeles för lite.

På tisdagen bestämde min favvo-doktor K
att jag skulle vevas in i LAHs nät.
Så sedan igår ligger jag här.
Inget jag vill egentligen,
jag vill sova i MIN säng.
Men efter första nattens förtvivlan o sovpiller
så har syster A trollat fram andra madrasser
och annat,
vi får se om det duger till
Prinsessan på Ärten!

Dagen har annars passerat i sus och dus,
både Dotter och Syster har varit här och förgyllt min tillvaro.
Vi shoppade loss i sjukhuskiosken
och var ute och luktade på luften.
De körde mig såklart i rullstol.

Men annars går jag himlans mycket själv,
har just nu en liten vilopaus
i mitt flängande i korridorerna.

Ska röja lite på mitt fina rum
men sedan är det pyjamasdax
för tant.

När jag sover för dåligt
kommer det tårar både nu och då.
Gårdagsnatten var under all kritik.

Skulle kunna somna redan nu,
men tror att jag tjänar på
att hålla mig vaken till 20 i alla fall.

Jag äter alldeles för dåligt,
men oj vad påhittiga sköterskor är
med glass och annat livsnödvändigt.

Jag försöker verkligen.....
men när Syrran inte ens kan locka med toscabit,
ja då förstår ni allvaret.

Nu ska jag ta mig en promenix eller två,
sedan ska jag krypa till kojs
Under tiden vädrar jag in lite Oktoberluft
- kall och sovvänlig!!!


kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar