onsdag 3 oktober 2012

Inte hopplöst

.... bara nästan.

Vet inte varför,
hade inget att gå på,
men jag bad sköterskan Thomas
som tog mina prover
att vi även skulle kolla för urinvägsinfektion

Och gissa,
ja det hade jag ju.

Imorgon får jag veta vilken sorts penicillin jag ska ha.
Vi vill inte börja med "fel"
och sedan vara tvungna att ändra.
Min mage klarar ju inte
ens en omgång med meducinen.

Syrran menar att många av de klagomål jag haft
de senaste dygnen
är desamma jag haft vid mina andra uvi-ar
(urinvägsinfektioner)
Det vore ju bra,
för då försvinner de väl snart.

Men lite trött blir jag allt........

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Lyssna på kloka syster och skriv en stor lapp med alla uvi-symptom, så att du inte förstår direkt nästa gång. Även om det naturlgtvis inte ska bli nån nästa gång!

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera