lördag 6 oktober 2012

Trött mysdag

Jag vet att jag är en synnerligen opålitlig bloggare!!
Och inte tänker jag orera om bot och bättring heller

Ibland räcker bara inte orken till!!
Vilket egentligen är konstigt,
för man tror ju att den liksom ska räcka till det man tycker om.....

Idag är uppenbarligen en trött dag.
MEN
för ovanlighetens skull så har jag FATTAT  det
redan tidigt på dagen,
så jag sitter här i min säng med datorn i famnen.

Annars hade jag satsat på en dusch idag.
Men efter allt bök för att kunna duscha
upptäckte jag att golvbrunnen inte ville vara med
(stopp).
Så det blev bara slit
och inte doftar jag rosor.

Det hade jag i och för sig
inte gjort efter duschen heller,
snarare mandarin....

Jag har bestämt
att det är alldeles ljuvligt med att dag tre
verkar vara en trött dag på detta cellgift.
(Vi struntar i faktumet att jag knaprar penicillin igen,
ljuvligheten blir aningens svårupptäckt då)

För vet du vad?
Dag tre på förra cellgiftet var MAGKRAMP!!
Ja, du minns med morfin och röntgen.
Och det har jag inte nu
- tra la la la laaaaaa

Så idag blir en trött mysdag.
Dottern har redan planerat vad hon ska göra för lunch
- bortskämda jag!!!!
Blir jag riktigt inspirerad så tänder jag ett doftljus
:-D

Och så vill jag förtydliga:
snus kan man ha  i blomkrukor
för att försöka övertyga kattungar om att "pilla bli"
- går sådär.....

kram
ingla

1 kommentar:

  1. För somliga av oss luktar ju snus gott. Så testa vitpeppar istället
    – också ett beprövat kattskrämmarmedel
    (men det kan vara frätande så ta små mängder!)

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera