tisdag 18 december 2012

Hemma igen

Jupp, de kommer när de kommer
- inläggen alltså......

Har legat på Onkologen i Linköping
sedan i torsdags (13/12)
Började stråla huvudet och då kan vad som helst hända.

På mig händer inte så mycket,
så jag har mest haft tråkigt.

Eller tråkigt,
det får mig att associera med trista regniga dagar
i barndomen.
Riktigt så har det inte varit.

Det har varit lite handarbete,
lite dödskjutningar i USA
och lite Stesolid.

Men uppenbarligen längtar jag hem
eftersom jag börjar grina
när taxichauffören frågar om det ska bli skönt att komma hem.

Jag har
(ännu en gång)
övermannats av en sanslös trötthet
men jag tror att det blir mer hanterbar här hemma.

Jag ska pendla med bil
ons, to fre
för att få min strålning,
jag tycker jag gjort mig förtjänt av det.
Så det så!!!!

Så var det en sak till.....
Det var visst inte solklart (tyckte min underläkare)
att jag skulle fortsätta behandlas med cellgifter sedan,
ja, efter strålningsdosen.

Men jag bad henne att de skulle ta mig på "ronden"
nu idag, tisdag.
Och jag vet inte på vilka grunder - alls
Men efter strålningsbehandlingen så ska jag fortsätta
med det senaste cellgiftet
jag precis hann börja med innan operationen (23/10)

Det känns bra.

Jag gillar när doktorn säger att håret kanske får svårt att växa ut igen
efter allt jag hittar på,
då kan jag tro på en vår, en tid, liv.

Annars går dagen till att få ihop det med
strålningsbilar, LAH-prov och underbar samvaro med nära.

I år ska jag göra en kola och en knäck!!!
Det ska bli gott!!!!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Jag vet ju hur mycket du gillar julen,
    men nog kan du väl hålla med om
    att det är gött att det snart är vår?!

    Inte minst för vi då ska sprätta
    lite pengar på nåt trevligt ställe!

    Hoppas knäcken inte tar knäcken på dig
    och att kolan gör dig pigg i kolan
    (Sorry, kunde inte låta bli...)

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera