torsdag 13 december 2012

När Fan blir gammal......

..... blir han religiös!!

Jo, det uttrycket kör vi med i vår familj.

Fast jag tycker inte att mina tankar förändrats nämnvärt.

Om en halvtimme ska jag ned till min första strålning,
får se hur jag mår efter det.....

Alla här är såklart trevliga
men det är trist att flyttas runt,
och helst vill jag ju vara hemma
(muttrar tjurigt....)

Saker jag trodde när jag kom hit
(angående behandling)
är visst inte givet så det ska diskuteras på ronden
- som för övrigt är på tisdagar......

Jag bor ensam på en tvåsal,
men törs då rakt inte tända mina doftljus
som jag har på Linneaenheten......

Men nu knaprar jag på en lussebulle
(första jag äter idag)
och väntar på skjutsen ner.

En dag i taget!!

En dag ska vi alla dö
Alla andra dagar ska vi det inte!!!!

HU!!!!!
Fick ett russin i munnen
BLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. En dag i taget var ordet, sa Bull!
    Du är så himla tapper och tålmodig
    att jag faller ner på knä och blir stum av beundran!

    Men dessvärre tror jag att du nu får begära utträde ur
    "Vi som inte har nåt tålamod-klubben" ;-)

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera