måndag 24 december 2012

Julafton för Ärtprinsessan!!!!!

Prinsessan på ärtrosen meddelar
att hon har det bäst av oss alla!!!

Hittills på Julafton
har inte smärta förlamat något alls.
Julaftonsfrukosten var gudomlig.

Så var även vilan i sängen
då Syster, SysterSon, SysterDotter och Dotter
plockade fram
Världens Godaste Jullunch.

Tänker inte ens försöka välja
mellan fårfiolen, siken, köttbullarna, skinkan eller
- ja, du hajar!!!!

Jag skred sakta ut
och intog min ärtroseplats
där jag åt och åt.

Tack gode Gud för mina höga kortisondoser
som gör att jag kan äta.

För ett par veckor sedan,
hade det blivit ett halvt ägg och en köttbulle
- på allvar!!!!

Men jag kunde frossa
och var faktiskt sist från bordet!!!

Och inte gjorde det ont att resa sig heller.

Idag är en underbar julafton
och jag önskar att den aldrig tog slut.

Om det inte vore för alla rester jag vill
sätta i mig i natt förstås..............

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. De underbaraste inlägget jag läst på länge! God jul på dig och stor julkram till de nära och kära du har omkring dig!

    SvaraRadera
  2. Underbart att läsa om din julafton. God Jul.
    Kram J

    SvaraRadera