tisdag 18 december 2012

Mysig kväll

Sitter i min säng.
Inte så bekvämt egentligen,
jag orkade inte fixa och trixa klart liksom.

Sol har gått upp till sig.
Vi har hunnit säga Godnatt per telefon
och talat om att vi är glada att jag är hemma.

Jag svettas som en bastubadare
-kortison kan göra så.

Jag var nyss alldeles redlöst trött
och undrade hur länge jag skulle orka vänta
tills jag kunde ta de medusiner
som ska hjälpa mig sova.......

Klockan på väggen tickar.
Det är en Nalle Puh-klocka.
Jag köpte den för pengar jag absolut inte hade
i en "pilleplockbutik" i Umeå.
Kanske är det sådär 17 år sedan.

Min Söta Ingrid var här och fanns förut.
Hon gjorde mat till mig
och vi planerade lite framåt.
Lite bio, lite hemmafilmer, lite datamys.

Underbara Syster ringde
och vi bestämde inget vettigt.
Julen hos henne kommer att bli bedårande vilsam
och synnerligen trevlig!!!

Mor och far kommer en sväng imorgon.
Efter att jag kommit hem från strålningen.
Hoppas HOPPAS att jag inte är utslut.
Utslut är ett så infernaliskt tråkigt skick att vara i.

Solena saknar Gibbson,
det gör jag med.
Vi får grunna på den helt enkelt.........

Imorgon kanske jag gör pappas kola.
Jag är femdjävlig på det.
Kanske tom, bättre än pappa-far faktiskt.
Hmmm, det kan gå att genomföra....
Sol kanske skulle till affären.

Och apelsiner
-skurna i klyftor!!
Man (vi) fick inte äta apelsiner skurna i klyftor
när jag gick på lekis.
Det var farligt för tänderna
Screw them!!!

Imorgon ska jag skära apelsiner till jag dånar!!!!!!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Hoppas, hoppas, hoppas
    du "piggnar på" dig – hela julhelgen!

    Jag ska tänka på dig när jag faller ihop
    i solen, vid poolen, med en god bok
    ackompanjerat av lite chips ;-)

    Och jag önskar sååå att din jul
    blir precis så mys-lugn
    som yster A har utlovat!

    Stora julkramar till dig,
    (och Sol och yster och Ingrid)!

    /BJ


    SvaraRadera