måndag 3 december 2012

Lite viskande

Ssssshhhhhhhh
vi talar inte högt om det - än.
Och jag har ena handen tryggt placerad på huvudet
(peppat, peppar, ta i trä)
Men  jag kan ju inte vara HELT tyst.
Så bara till dig, viskar jag lite i nattens mörker......

Jag tror att det har vänt!!

All värk i kroppen motar jag med Artrox
som jag fick hem från apoteket i förrgår.
Sömnen på natten blir nog bättre
nu med sömnpiller
(Även om just inatt vill bevisa den absoluta motsatsen)

Huvudvärken kommer och går
men den behandlas lätt med en Ibumetin 600
så jag kan inte klaga.
Och inte kan jag vara orolig heller då.

Matlusten är fortfarande helt djävla dyngväck
men trägen vinner.
Har kommit på att det är lite lättare att äta vanlig mat
om jag trycker i mig det där vedervärdiga di kallar näringsdryck,
så det gör jag.

Allt ont som vi inte kan specialbehandla direkt,
eftersom vi inte vet vad det är,
behandlas ganska effektiv med morfin.

Jag tog med mig min trötta, misshandlade och ynkliga kropp
upp till Sols vackra hem idag (igår eller, ja vad fan blir det när man är vaken nu?)
Inte nog med det!!!!
i lördags var jag ner på stan???!!!!!
Jajjamensan
undrens tid är ännu ej förbi.

Det som är jag - här inuti - är mycket piggare än min skröpliga kropp
men det går framåt.
Kan dock meddela att kombinationen är synnerligen FRUSTRERANDE!!!

Jag försöker att minska på tiden i sängen
för ryggen har tagit så otroligt med stryk.
Men samtidigt är det ju lite knepigt
eftersom jag blir trött på momangen

Förut kunde jag ligga timma in och timma ut
och bara vila, tittandes i väggen.
Nu plötsligt kräver hjärnan stimulans - bökigt

Som du märker duggar lyxproblemen tätt här

Vi går nu och väntar på att blixtlåset på magen
ska läka ihop ordentligt
så jag kan börja få cellgifter igen.
Och det är så fint så fint,
så den dagen är inte så långt borta

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar