tisdag 25 december 2012

Juldag

Ohhhhh, vad jag har det bra!!!!

Vissa fysiska saker är inte riktigt med mig,
jag pumpar i mig så mycket Innohep
att jag blöder ur både nya och gamla nålstick.

Jag har fortfarande liiiiiite ont i svanken
Och så lite annat tjafs.

Men just nu är jag bara så ljuvligt genomtrött.
Jag ska göra upp en plan,
så att jag kan få lägga mig
fast alla medusiner inte hunnits med.

Jag har haft en så innerligt underbar julafton
att jag liksom inte släpper taget om den.

Imorgon blir det traditionsenlig träff (21 år i rad)
men helt annorlunda.
Vi tar bara ostkakan,
julbordet blir en annan gång.

Nej, nu ska jag nog faktiskt börja styra
med sänggåendet.

Det finns så mycket gott
och massor med kärlek att skriva om,
men jag säger bara:

Må du ha den julen du vill
- det är du värd!!!!!

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Har själv börjat inse att det är skönt att kunna krypa till kojs när man vill. Jag gläds med dig att du haft en skön jul.
    Julkramar från Elsie

    SvaraRadera
  2. En sann glädje att läsa ditt inlägg.
    Här gör vi mest sånt som har med snö att göra....skottar, längdskidåkning och bygger snöfästningar med efterföljande snöbollskrig.

    Kram J

    SvaraRadera