lördag 25 juni 2011

Midsommarafton

Jag måste erkänna, att med tanke på vädret under gårdagen (midsommarafton) så hoppades jag lite naivt att jag skulle kunna läsa rubriker som "Ovanligt lugn Midsommar" i tidningen idag. Nope, istället var rubriken "Fylla, mord och olyckor." Så jag struntade i den artikeln.
Men jag kan rapportera att inte en enda olycka utmed vägen Forshaga - Nora mellan klockan 03 och 05 inatt!! Eller imorse.... Kan inte heller ha varit speciellt många rattfulla eftersom vi antagligen såg sammanlagt sju bilar.
Såg även två döda rävar och en död liten grävling. Det var trist. Så det var skönt att få avsluta med två levande rävar och tre levande rådjur!!
Kvällen var sanslöst trevlig hemma hos herr och fru Kåräng i Forshaga. Jag hade så trevligt att jag helt tappade tidsuppfattningen och blev mycket förvånad då klockan påstod sig vara över två på natten. (Ännu mer förvånad var jag då jag svängde in på vår egen garageuppfart några timmar senare, vaken, bakom ratten.) Det var ett midsommarfirande HELT i min smak. Bara trevliga människor och god mat. Inga krav på vidriga lekar och ingen hysteri över vädret. Ja, kanske det kunde ha blivit lite kallt där på altanen som vi satt. Men lägger man bara på några vedträn på grillen så blir det ju inte det.........



Att jag sedan hade lite valpar att roa mig med då och då sänkte ju inte kvällen - trots rasen!!! (Chihuahua, antagligen den fulaste och mest meningslösa hundras som finns, men valp-pappan o hälften av kullen är ok att titta på)
Tack för en härlig Midsommarafton fam Kåräng! Den var värd att vara däckad för idag!

Jupp, som ni ser, tom chihuahuavalpar kan vara söta - bara de har hår!!!! Detta är (om jag minns rätt) Jost som nannar så gott i mattes famn. Storlek? Ett rejält marsvin med för långa ben!!

Nu ska jag försöka besluta om jag ska krypa ned i sängen igen, eller ta ett tag med dammsugaren. Men vänta, är inte Midsommardagen riktigt jättehelig? Egentligen alltså, är den inte rödare än julafton liksom??? Ja, då kan jag ju inte vanhelga den med dammsugning!!! Jaha, ja, jag får väl krypa ned i sängen igen då....

Ja, har man inget val så har man inte. Det är bara att foga sig!

//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar