tisdag 21 juni 2011

Viloanalys

Alltså jag grunnar lite........
Hur mycket underverk gör vila egentligen??
Och är det vila eller är det mina piller?? Måste undersökas!!

Som ikväll: Vid 21-tiden är jag sanslöst trött: Alltså riktigt koma-trött. Börjar förhandla med mig själv om jag behöver borsta tänderna - egentligen? Måste kaninen få hö - egentligen?? Måste jag ens gå ned till sängen? Kan jag inte bara sova där jag sitter?
Jag stapplar iväg och tar min natt-dos av piller och sedan fortsätter jag tungt ned till sovrummet. Jo, jag tog en sväng och borstade tänderna ;)
Väl i sängen zappar jag förutsättningslöst och jag tror att jag snart ska somna. Efter en kvart-tjugo minuter inser jag att det inte finns något bra. Jag plockar fram något jag spelat in men inte hunnit se än. Lite förvånad drar jag till mig datorn (förvånad över att jag är så pass vaken att jag intresserar mig för datorn alltså).
Jag ligger/sitter i min underbara säng och läser lite bloggar och aftonbladet.se.
När klockan är halv elva inser jag att jag faktiskt är pigg?!?!!! Pigg????
Det är nästan, nära gränsen att jag skulle kunna städa ett rum eller två.
Varför detta? Är det vilan eller är det pillren??
Jag måste ha hjärnceller nog när jag är som tröttast att komma ihåg så jag bara gör det ena - så jag kan kolla vilket det är som gör underverk. Eller är det en kombination???
Schpennande!!!

I alla fall så tycker jag att det är fränt om vila verkligen kan göra så där mycket! Att man alltså kan få krafterna tillbaka av vila. Ja, jag vet att det inte låter så intelligent men..... Ja, fränt är det i alla fall!!

//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar