torsdag 30 juni 2011

Alfred Nobel

Nej, jag har inte min Dotters eller Pappa-Fars sanslösa intresse för museum!!! När vi tre gjorde våra "museumresor" till Stockholm hade jag alltid en bra roman att ta till när dessa två frossade i montrarna i Guldrummet osv.
Trots detta har jag såklart ett historiaintresse, man kan inte annat med min far till ehhh far!!

Idag for jag, Sambon och Sambons urtrevliga föräldrar till Nobelmuseet i Karlskoga.
Oerhört lyckat!!!!!

Vi gick runt och tittade på utställningarna under den timma vi fick vänta på den guidade turen i herrgården. Lagom intressant. Helt ok.

Den guidade turen var så sanslöst bra!! Jag har svårt att inte använda kraftuttryck när jag ska beskriva den. Men om jag säger så här, jag plågade min stackars syster (per telefon) senare på kvällen med allt jag fått lära mig. Såååå inspirerande och kunnig guide!!!


//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar