fredag 1 juli 2011

Friska fläktar i sjukvården

I en vardag då vi ofta klagar på vården - och jag är ju inte tyst precis - måste jag idag vara lite söt och snäll. Igår var jag ju iväg på skiktröntgen. Det är SKITTRÅKIGT!!!! Finns inget mildare sätt att uttrycka sig. Det är så tråkigt att klockorna stannar, det bara är så. Men det är ju inte personalens fel. Och personalen på Lindesbergs sjukhus är så sanslöst trevliga. Jag satt där och HADE TRÅKIGT och mindes tillbaka till en av röntgenundersökningarna i Norrköping då personalen var så otrevlig att jag kunde begått mord!!
I ärlighetens namn så är det ju en av de synnerligen få tillfällena som jag stött på otrevlig personal i Norrk, så inget ont om dem! Men i Linde är de i alla fall söta som socker. Och duktiga. Jag gillar!!!
Nu kommer en väntetid på 10-12 dagar och sedan ringer en läkare från Nora vårdcentral för att berätta vilka aliens de hittat ;)
Men jag bestämde nu på morgonkvisten att det går jag nog inte med på. För då kommer de att ringa, o så ska vi fixa en tid och sedan är det snart jul. Så jag förekom istället och ringde den attimatiska svararen på Nora vårdcentral. Klockan 13.20 kommer en av de trevliga sköterskorna att ringa upp mig. Jag gillar!!

Som slutkläm bara MÅSTE jag berätta; (Tyvärr körde jag redan bil annars hade jag haft ett foto men) När du kör ut från parkeringen på Lindesbergs sjukhus så passerar du en gatstump in med hyreshus på.

DEN HETER BÄTTRINGSVÄGEN. JAG GILLAR!!!!!

//
ingla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar