onsdag 20 juli 2011

Perfekta....

Tänk vilken tur jag har!!!

I två dagar har min största bedrift varit att vända mig om i sängen
då armen domnat av att jag läser Robert Gustafssons memoarer.

Idag skulle jag o Sol åka o hyra en film vi ville se
- men jag orkade inte.

Jag tyckte allt skulle lösa sig perfekt då Nenne erbjöd sig köra
- då kunde ju jag ligga kvar.

Men så såg jag på min älskade Unge att Nä, det räckte inte.

Jag skärpte till mig och bestämde Att va fan!!
Så Nenne körde mig o Sol till filmbutiken
och sedan till affären!

Nu sitter jag i sängen och är helt utslut!!!!!!
Det känns UNDERBART!
Vilken tur jag har att jag har en omgivning som liksom är perfekta.

Och på tal om perfekta:
Sol har omtänksamt tagit med sig en halv påse med PERFEKTA ostbågar.
Och ni som känner mig vet att jag tar mina ostbågar på allvar.


Som cancerinfo kan jag berätta
att jag idag fick en kallelse så imorgon kl 10. 00 får jag cellgifter.
Eller jag har en tid klockan 10.00.
Hur lång tid allt tar vet ju ingen.
Jag har ju inte hunnit förmedicinera mig med exempelvis cortison så vi får se.

Har inte frågat om Sol vill med,
har inte kollat........ om jag vill med ens.....

Min syster ringde idag.
Så skönt.
Tänk att hon kan veta?
Ja, att jag inte orkar slå siffrorna själv men att hon kunde ringa mig....

Så många nära och kära jag skulle vilja prata med
- men jag orkar inte.

Sorry

//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar