torsdag 28 juli 2011

Sex igelkottar emellan

Alla vi som undrat hur de gör,
igelkottarna,
ja, vi får fortsätta undra.
Men jag kan säga att efteråt kan de helt enkelt inte känna sig speciellt "pigga".

Imorse när jag kom till USÖ möttes jag av den glada nyheten att de kunde ta mina prover i fingret.
FINGRET!!!!!

Likt en motsträvig unge hade jag dragit ut på allting i morse.
Jag vaknade aningens piggare än igår
(vilket iofs inte säger så mycket)
och då var det såååååå sanslöst svårt att motivera en ny dos.
Jag skulle bara göra både det ena och det andra innan vi åkte.

Väl på avdelningen blev jag som vanligt urtrevligt bemött.
Samtalade med dr David (nr 4 i ordningen)
och redde ut en del frågetecken.

10.50 stacks den första nålen in i min hand
för att kunna ge mig gifterierna,
12.15 satt äntligen en pvk.
85 minuter av idogt arbete från diverse personal,
sköterskor, underläkare o andra sköterskor.....

Men till slut så,
mitt på underarmen????
satt den
och jag fick mitt gift.

Som du förstår ÄR jag verkligen svårstucken
och vi är MÅNGA som ser fram emot min lilla port.

Jag däckade ett par timmar när jag kom hem,
men nu är jag bara utsliten.
Jag sitter vid matsalsbordet o pysslar med min dator.
Kanske slår jag till med en dusch imorgon
- fast jag ju duschade igår!!!!!!
Jajamensan, så pigg är jag.

Förövrigt sitter jag i en bil imorgon
(VÅR NYA FINA BLÅ BIL)
för vi måste till Norrk över dagen
och inventera förråd eftersom det varit översvämning.

kram
ingla

ps
Så fort jag har ork
ska jag skriva om fina, snälla underbara boktips
jag fått.

3 kommentarer:

  1. Översvämning?!?!
    Gaaaah!
    Viss f-n borde det finnas en lag mot sådan just nu?!

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Dagens boktips:
    1. Gudfadern (e&j)
    2. Harry Potter (a&k)
    Vi är bra på att läsa högt! Hör av dig;)

    Vi läser ikväll din blogg och känner så med dig och dina nära. Du är i våra tankar.

    Kram från Jennie m.familj

    SvaraRadera
  3. Hej du fina!
    Stackars...stackars dig......blääää.
    Vad säger man....?
    Och jag som just tyckt synd om mig för lite trötthet....
    Må din outtröttliga humor bära dig och dina kära genom detta...och så Han däruppe. ;o)
    Nu är du med i mina böner, morgon och kväll...och mitt på dagen.
    Önskar dig allt gott...styrka, mod och att du ska få må så bra som bara är möjligt.
    När det blir omöjligt...då griper Någon annan in.
    Stor varm kram till dig.
    Kicki

    SvaraRadera