söndag 24 juli 2011

Kött, potatis och sås!!!!!

Ohh vad det trillar in boktips - UNDERBART!!!!
Men låt inte det hindra dig!!!
Har du ngn bra idé,
hör av dig.
Jag kommer hinna läsa MYCKET!!!

Idag har JAG LAGAT MIDDAGEN och jag orkade nästan ända i mål.
Sol tog det sista med den stekta löken o värmandet av kantarellerna.
Nenne, han tog hela diskbalunsen han.

Men det var skönt att göra något vettigt,
så jag är tacksam för det jag orkade.

Nu är jag tebax i soffan och har snart samlat krafter
till att lägga mig ned igen.

Sol ser någon Karate Kid-film som jag har svårt att låta bli
eftersom han, vad han nu heter, är med.
Han är så söt.

Men jag ska nog försöka stänga ögonen en stund,
behöver lite vila.

Tampas lite med någon konstig reflex högst upp i matstrupen,
eller vad det nu kan vara.
Som tur är har jag  ju BJ att bolla sjukdomar och idéer med.
Satan i Gatan vilket läkarteam vi skulle vara för omgivningen.............

Är på min vakt som en hök om det kan vara svamp.
Obehandlad svamp i munnen är INTE att leka med,
det vet vi minsann sedan tidigare!!!!

Har haft signalen av på telefonen hela dagen.
Det är en bra metod när man är sliten.

Men varning:
Kör man den metoden får man be om goda vänner,
så de håller ut fast man är onåbar ibland!!

Jag har underbara vänner!

Och en underbar syster
- henne ska jag ringa nu!!

kram och hej
ingla

1 kommentar:

  1. Vi kanske ska starta en privatklinik och tjäna storkovan! Vad sägs om:

    Blingela-kliniken
    – för fåniga frågor och oumbärliga tillstånd
    ;-D

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera