torsdag 2 juni 2011

Vägen hem

Min sommarbilväg till jobbet är helt underbar!!
Ja, vägen dit oxå såklart!!!!

Jag tänker ofta att jag borde stanna och försöka fota så att fler kan få se, hur underbart det är.
Skulle vilja visa er hur jag åker mellan två hagar, på ena sidan går det ett gäng kolsvarta kor, på andra sidan är de nästan kritvita.
Häromdagen var vyn vackert vajande raps, nedanför det en samling kor och bakom dem låg lilla Tysslingen (fågelsjön). Vackert som ett vykort - men inte stannade jag och fotade inte.....

Nu i veckan blev det i alla fall av, två gånger till och med??!!!

Så här fint är det om jag sneglar till höger strax efter att jag lämnat mitt jobb


Jag önskar att jag hade en privatchaufför så jag bara kunde sitta och njuta.


Å andra sidan visar nästa bild att i skogen får man vara beredd på allt. Djur, timmerbilar, stora enorma långtradare som hämtar kossor till slakt och annat. Vad som helst kan hända.... Vad som helst......







Vad gissar ni om mina chanser att få en trafiklots mitt ute i ingenstans efter kl 20 en tisdag??? (Brännbollskväll med barn och föräldrar)


//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar