tisdag 24 juli 2012

EM-guld

På tv duggar os-krönikorna (gamla och nya) tätt.
Och där kan jag se atleter ta guld.

De har slitit i år efter år
och utsätter sin kropp på gränsen till vad som är ok.
Heja dem när de vinner.

Själv har jag känslan av åtminstone ett EM-guld idag.

Jupp,
jag har satt upp tre tavlor
och en liten blomhylla.
Har fixat plats för skrivaren i bokhyllan,
fyllt på godiskistan
och sorterat lite filmer.

Jag har vattnat blommorna
och fixat lunch.

Och likt en del av de intervjuade guldmedaljörerna
så har jag faktiskt inte riktigt ord att beskriva känslan med.
Samtidigt så tror jag att har man inte varit helt handlingsförlamad
så förstår man inte hur skönt det är att äntligen kunna myschla själv.

Precis som jag inte fattar hur det känns
att vinna ett OS-guld.

EM-guldmaterial



kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar