onsdag 4 juli 2012

Ingela styr upp lite

Idag ska jag till tant doktorn.
Hon ska bekräfta för mig,
det jag redan vet,
att den i magen växer.

Sedan är jag bokad för cellgifter.

Men jag har en plan:

För om jag får cellgifter idag
(som inte krymper den i magen)
Så kan jag ju inte få andra cellgifter
förrän om tre veckor.

Svar på torsdagens provtagning av knölen i magen
får vi inte redan idag.

Alltså vill jag vänta tills vi har svar
och så sprutar vi in vad som behövs då.

Jag orkar inte gå i tre veckor och veta
att det jag gör inte minskar den i magen alls.
Då skulle jag deppa ihop totalt,
känner jag.

Jag ringde in till onken igår
och sköterskan förstod mig totalt
och är helt inne på min linje.

DOCK förberedde jag mig
som om jag skulle få Taxotere imorgon:
Blodprov i måndags
och hästdosen kortison redan igår.

Ska bli spännande att gå till doktorn idag!

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Det där har du ju räknat ut väldigt bra!
    Håller tummarna för att det blir precis som du vill

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera