söndag 15 juli 2012

Slöjdmässa i Hjo!

För en vecka sedan
var jag ju på semester hos min Omtänksamma Syster.

Vi hade tänkt åka till Hjo på Slöjdmässan
vännen Ingrid talat om
men insåg att monsunregn skulle hindra oss.

Vi deppade inte för det
utan tänkte lata oss på hög nivå.
(vilket är mycket trevligare att göra två än en)

Dock hälsade min Kära Syster mig Godmorgon på lördagen med
- Det ska bara regna 0.1 mm i Hjo idag!!
Jag sa Godmorgon tillbaka,
sedan bar det av.

Syster hade oändligt tålamod
och jag kämpade faktiskt ganska bra.
Pappa-Far hade lånat ut sin rullator
vilket gjorde att jag kunde sitta och vila
precis när jag ville.
Tacksamt.

Jag stapplade mellan stånden
utan att ha ork att kika ordentligt vid ett enda.
När jag gjort halva området åt vi
god lax med potatis.

Efter lunchen trippade Syster efter bilen
och körde mig tillbaka till parkeringen.
Där boade jag till mig med tidningar, dryck och tilltugg
och vilade gott till radions brus.

Syster kom tillbaka långt innan jag hann ha tråkigt
och hon hade händerna fulla med inköp.
Två av dem var beställningar från mig.

I bilen hem konstaterade vi glatt
att det måste ju vara en synnerligen lyckad dag
då vi båda var så nöjda!!


Här är mitt ena inköp, en kylskåpsängel.
Men jag tyckte att hon krävde mer utrymme,
alltså är hon en badrumsspegelängel.



kram
ingla

1 kommentar:

  1. Vilken vacker ängel. Bra att ha någonstans man ser henne ofta. Imorgon åker vi igenom Hjo och ska äta medhavd lunch i hamnen.
    Sommarkramar från G-hyttan

    SvaraRadera