torsdag 19 juli 2012

Skjutsa rôva!

Ligger lite efter i min rapportering
av trevligheter i livet,
men här kommer en.

När BJ var här och hälsade på
planerade jag in lite stillsamt bus.

Vi satte oss i bilen
för att skjutsa rôva lite,
dock med bestämda mål.
(vilket man ju inte brukar ha
när man skjutsar rôva)

Först styrde vi kosan mot Hjortkvarn
där de har en glass så god
att det nästan borde vara förbjudet.



Sedan åkte vi vackra-Sverige-småvägar
till Brunnebys Musteri.
Där inhandlades allt från kofta till vitlöksgelé.


Där stoppade vi även i oss
en mycket god lunch.

BJ's söta lilla bil tog oss sedan till Ljungsbro
där min tanke var att min söta vän
skulle få handla sött, sött, sött.

Men ack och ve,
läst fel på informationen
-Cloettabutiken var stängd och öde!!!

En snabb sökning på telefonen visade dock
att butiken i Gamla Linköping var öppen
i 30 minuter till......

Några minuter senare flanerade vi lungt
i den (för mig) nya stora butiken
och fyllde våra korgar med godis.



Tycker nog vi hade en bra dag!!

kram
ingla

4 kommentarer:

  1. Japp. Det var en mycket bra dag <3

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset om god glass i Hjortkvarn. det händer att vi åker förbi där när vi åker från Dalarna.
    Ni måste ha haft en riktigt skön gourmetdag.
    Kram från Elsie. 😃

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag:-D kram A-C

    SvaraRadera
  4. Glassen i Hjortkvarn är värd sin alldeles egna resa!!
    Kram

    SvaraRadera