tisdag 17 juli 2012

ICA Maxis hemleverans

Jo, jag har det ju lite bökigt med att dansa runt.
Så att åka till Maxi för att handla
står ju inte högt på min lista.

Men så såg jag på facebook hur en vän
var mycket nöjd med Maxis hemleverans.
Det tog ett tag för mig att komma till skott
men nu så har jag provat.

Jag gick in på hemsidan, registrerade mig
och sedan började jag leka runt på sidan.
Den var enkel, tydlig
ja, användarvänlig helt enkelt.

De levererar inte varje dag
och det gjorde mig besviken först.
Men det är ju bara att anpassa sig.

Jag fick ihop en rejäl lista
och gjorde mitt köp.
Leveransen ville jag ha måndag 9-12.
Klockan 10.49 fick jag ett sms
att de skulle dyka upp 11.53.

Klockan 12.03 dök de upp
med mina varor.
Den ene hade en liten trerminal i handen
så jag fick mina bonuspoäng
och betalade enkelt med kort.

De pekade tydligt ut vilken kasse som hade frysta varor
och i de andra kassarna kunde jag hitta
allt från orange paprika till frimärken.

Mycket nöjd börjar jag nu lite långsamt
fylla på min varukorg till nästa gång.

kram
ingla

3 kommentarer:

  1. Men så superbra! Måste kolla om vi har det här i Umeå!!!

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Ett underbart påfund!!
    /Malin

    SvaraRadera
  3. Berätta hur det går i Umeå BJ!
    Eller hur Malin, tack för idén!!!
    Kram

    SvaraRadera