tisdag 10 juli 2012

Något har vänt

Nja, det är inte så att jag kan påstå att det nya cellgiftet jag får
redan har hunnit börja krympa knöldjävulen i magen.
Det får vi vänta några veckor på att märka
gissar doktorn jag träffade i förra veckan.

Men jag är nyss hemkommen från en liten semestertripp
till Mjölby!!
Kan ju tyckas annorlunda,
men det är i Mjölby Världens Bästa Syster bor!!

Hon har passat på mig som den mest perfekta betalda hjälp
och med stor omtanke sett till att våra dagar
varit lagom krävande.
Hon har lånat ut sin egen säng
för att Prinsessan på ärten ska kunna besöka henne.

Vi slet ut mig totalt i lördags
då vi bevistade Slöjdmässan i Hjo.
Jag stapplade runt med pappas rullator
och satte mig sedan att vila i bilen.
Då fick Syster ledigt och kunde gå runt och shoppa.
Söndagen gick sedan åt till att vila.

Nu är det vardag igen
och Syster har lämnat av mig härhemma.

Jag sitter relativt orörlig i min soffa
och längtar som en tok tills jag
blir mer rörlig och kan aktivera mig.

Men det är något som glimtar i mig nu,
Älskade Syster har lyckats smitta mig med något......

Trots att kroppen fysiskt skriker
och säger emot,
så slår jag dövörat till och reser mig ur soffan en extra gång.

Vill inte du ska tro att allt är förändrat,
målet för idag är att klara av att fixa lunch till mig själv
och att vattna mina blommor.

Mmmmm så låg nivå är det,
idag ska jag försöka fixa pulvermos till lunch
och så ska jag vattna mina krukväxter.

Kan du gissa om jag frustrerat längtar
tills knöldjävulen i magen minskat??

Fast nu har något vänt,
jag ska ställa bort datorn, resa mig
och bevisa det redan nu!!

Kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Heja, heja, heja dej!
    Från noll till att vattna blommor är ju faktiskt jättebra av dej!

    Håller tummarna för att lite "civil olydnad"
    också funkar på ockupanter i magen!!!

    Kram!
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Go girl, go!!!
    *hejar ivrigt på från min del av världen!!*

    SvaraRadera