söndag 22 juli 2012

Smärtsamma tankar

Har grunnat lite på detta med smärta idag.

Sedan jag började underhålla min kropp med kortison
på en regelbunden basis
har jag ju inte haft ont av monstret i magen.

Men så, i morse klockan 5 slog det till.
Och jag blev lite orolig faktiskt.
Jag vill INTE ha tillbaka smärtan från förra året
med stora hemska knivhugg
rakt in i magen.

Jag ökade dosen med kortison och hoppades på det bästa.
Och jag blev smärtfri under dagen.
Fast nu så här på kvällskanten
"känner" jag av den......

Har såklart bollat detta med min kloka omgivning
och bestämt mig för följande analys:

Jag är så mycket mer rörlig nu
att kroppen "gör slut" på kortisonet
mycket fortare - alltså får jag ont.

Alltså kanske jag ska öka dosen.
Nu ska jag grunna om jag ska ta allt på en gång,
eller om jag ska dela upp det.

När jag tänkt klart och har bestämt
kanske jag bollar lite med sjukvården också......
Evenuellt!!

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Du har naturligtvis rätt - som alltid!

    Men mitt råd är: Lägre dos och oftare, om det funkar.
    För det blir ju jämnare för och "sliter" lite mindre på kroppen.

    Och att bolla lite med sjukan är ju ganska bra det med
    om inte annat för att få fler pillurer ;-)

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Och som vanligt instämmer jag med BJ, denna kloka kvinna :)
    Sen måste jag få säga heja, heja till dig och medusinen som gör att du mär bättre :)
    Kram

    SvaraRadera