måndag 16 juli 2012

LAH

På årsdagen av min diagnos
fick jag en underbar gåva.

Sjuksköterskan Ylva var här
för att informera om och erbjuda LAH´s tjänster.

Nu undrar du säkert vad LAH står för.
Jo, det ska jag berätta:

Lagen om Alltings Härlighet!!!

Som inskriven i LAH
kan jag ringa efter hjälp
om jag har för ont,
även om det är mitt i natten.

Jag har en läkare,
som liksom är min.
Hon har givetvis inte hand om cancerbiten,
men allt annat.

Och det som känns ljuvligast nu
- Jag behöver inte släpa mig till Vårdcentralen
för att ta prover innan cellgifter.

FÖR DE KOMMER HEM TILL MIG
Och inte nog med det,
de tar gärna i porten!!

Detta är något ljuvligt
som jag är såå tacksam för!!

kram
ingla

3 kommentarer:

  1. Jaaa! Sååå HÄRLIGT!!!
    (Och inte en endaste nanosekund för tidigt.)

    Kan man möjligen hoppas på att LAH-tjänsten
    kan utökas till andra livsnödvändigheter
    - som att hitta fjärrkontrollen och hämta glass i frysen?

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. LAH är bäst!!
    Kanhända är jag liiite partisk eftersom jag jobbar där ;-)
    Fast jag är ju tjänstledig just nu och då kanske man kan säga så, hihi.
    Men det är faktiskt en underbar verksamhet och det är dig väl unt Ingela!!
    Kram
    /Malin

    SvaraRadera
  3. Ju mer jag får veta, desto bättre blir LAH.
    Ljuvliga uppfinning!!!!

    SvaraRadera