torsdag 24 mars 2011

Drömmer om framtiden

Igår hade jag ett litet samtal med min chef. Han försöker att ge mig så tydliga besked han kan om nästa termin. Han kan såklart inte säga något specifikt..... Pengarna är ju inte räknade. Men han har berättat hur han tänker och hoppas.
Jag tycker att det låter väldigt bra. Han är mycket generös och vill mig väl, det blir jag glad av. Å andra sidan grunnar jag lite om han inte helt enkelt även inser att han snart behöver mig. Ska det nu bli så att det måste finnas ämnesutbildade lärare som sätter betyg så har de väldigt ont om No-poäng på detta ställe.

I alla fall ställer jag mig inte helt främmande till att jag under nästa termin jobbar halvtid, och pluggar den andra halvan.... Hmmm, skulle vara riktigt trevligt faktiskt!!

Här står Rolf och undrar
om han ska få pipa in elever på Tysslinge Friskola även nästa termin...


//
ingla

1 kommentar: