måndag 7 mars 2011

Söndagspromenad

UNDERBARA VÅR!!!!!




Med den här vyn utanför mitt vardagsrum kunde jag inte stanna inne.
Solen ropade på mig och jag var inte sen att lystra.

Jag drog på mig lagom med kläder och greppade lurarna till mobilen.
Med min nya lilla fån-väska runt halsen kan jag lätt vandra runt i den underbara solen
och samtidigt lyssna på musik.

Mitt på villagatorna var det is- och slaskfritt så där trampade jag på.
När jag med underbart lätta steg gick jag med solen i mitt ansikte kändes det som om jag dansade fram.
80-talsmusiken fick mig att le och snart gick jag faktiskt där och mimade.

Jag mötte en äldre herre ute på stavgång och vi log till varandra, nickade igenkännande
- vi kände båda ljusets välgörande kraft i oss.
Ja, det är i alla fall vad jag tror.

Eller så gick han där och skrattade åt galningen han mötte som studsade runt och mimade till
Wake me up before you go go.

Jag bjuder på det!!!

Hoppas att din söndag var lika härlig.

//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar