lördag 12 mars 2011

Smärtkorkad

Man blir korkad av smärta!!!
Eller man och man...
JAG blir korkad av smärta.

Är helt utslut efter en hektisk och proppfylld vecka.
Och igårkväll glömde jag (för andra gången på kort tid) att stoppa i mig mitt knark.
Priset får jag betala dagen efter, alltså idag.

När jag nu stapplar i säng, trött så jag inte orkar grina, kan jag ju inte somna.
Smärtan är för elak.
Jag ligger och "går" i sängen, för att vara still är snäppet värre.
Den gode Mannen gör väi någon slags analys (han är ju statistiker och vill kunna somna utan mig springandes bredvid) och erbjuder sig snabbt att massera, men var? Vad gör ondast?
Den frågan blir alldeles för svår, men visst vill jag ha massage. Gärna ganska "elak" eftersom det får tankarna att skifta fokus.

Men denna gång visar sig utmaningen bli nästan för svår för Sambon.
För hur ska han kunna veta vad han ska göra när jag ber om massage, samtidigt som jag nästan skriker rakt ut så fort hans fingertoppar ens nuddar vid min hud??

Och eftersom jag inte vill att mina stackars föräldrar om min underbara väninna I (som alla är på besök i helgen) ska behöva undra varför jag skriker från sovrummet samtidigt som jag ber om mer......!!!!! Ja, vi beslutar att vi nog får tänka om.

Sambon föreslår en dusch.
Och därav anledningen till uttalandet att smärta gör mig korkad.
Jag VET ju hur bra en riktigt varm dusch är för min smärta.
Varför minns jag inte det när jag behöver?????

Nu är jag i alla fall duschad. Varmt duschade jag. Mycket varmt.
Smärtan är hanterbar men tyvärr har jag hunnit bli pigg under resans gång. Men vet du vad - det gör inget!!!

//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar