lördag 19 mars 2011

Människor man minns!!!

Andra gången jag kom till Past Times i Woking kände Rosalind (store manager) igen mig. Jag tänker ta det som en merit för jag var inte otrevlig eller taskig första gången jag var där.
Efter det dök jag ju upp ca 1 gång per år och hon mötte mig alltid med ett leende och frågor om året som gått. Sist jag träffade henne var när jag fyllde 40, alltså för tre år sedan. (Den där resan då jag insåg att jag hade cancer....) Nu när jag klev in i butiken smög hon försiktigt fram. Jag såg henne inte först, det var bara en ung tjej bakom disken, men plötsligt stod hon där:
- Oh vad jag har undrat!! Det är länge sedan du var här!!!
Hon blev förskräckt när jag berättade vad som hänt sedan sist, och själv har hon tagit hand om sin mamma som varit mycket sjuk.
Tänk så konstigt!! Vilka konstiga möten!!!

tv "min" Rosalind, th Chelcie

//
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar