fredag 11 mars 2011

Gamla föräldrar!!

Man skulle kunna tro att detta inlägg ska handla om mamma och pappa-far.
Så är det inte,
det handlar om något annat, mycket spännande.

När jag startade min bana som lärare hade jag inte en tanke på att jag kanske knöt band för livet
- med föräldrar!!
Att vissa barn kanske skulle fastna i mitt liv av olika anledningar det gissade jag.
Jag har ju själv vissa relationer med gamla lärare.
Men föräldrarna......

Det är speciellt en "kull"!!
Jag har inte daglig kontakt med någon av dem. Men tack vare Facebook så är jag i kontakt med flera av dem. Och en mest då... ;)

Jag tror inte att de (som grupp) förstod hur deras tydliga känslor för mig har gjort mig till en sååååå mycket bättre lärare. Utan deras tydliga omtanke och stöd hade jag aldrig varit så stark i min roll som jag är idag.
Jag var ju inte precis vacklande och ynklig då jag hade deras troll i skolan förstås.
Men har man känt ett så innerligt stöd i ryggen som denna föräldragrupp, då har man fått en gåva för livet.

Nu när jag möter en ny grupp av föräldrar går jag (naiv som jag är) in med den totala övertygelsen om att de ska hysa samma förtroende och känslor för mig som denna grupp gjorde. Och då verkar det som om föräldrarna inte kan motstå. Jag har alltid den bästa föräldragruppen på skolan!!!

De gjorde mig så gott, denna grupp.
Och i deras närvaro, var jag Världens Bästa Fröken!!

//
ingla

2 kommentarer:

  1. Tjingeling!
    Oj, så många inlägg det spruttar fram här!
    Hinner inte med...än gammal och trött. ;o)
    Härligt att ni trivs ihop, fröken och föräldragrupp!
    Ha det gott i helgen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Har tänkt kommentera länge men jag läser alltid din blogg det sista jag gör innan jag somnar, lite som dagens visdomsord. Då läser jag på min I-phone och är så trött så jag tänker att jag kommenterar imorgon..... Oj, imorgon blev en annan dag, en annan vecka men samma månad i alla fall!!
    Jag är grymt imponerad av världens bästa fröken!!! Norrköping har gjort en stor förlust och Nora har vunnit storslam!! Kram från Malin

    SvaraRadera