fredag 25 mars 2011

Öva öva öva

Här går jag nu och inte städar.
Jag plockar inte undan saker som ligger på fel plats.
Och jag tar inte fram dammsugaren.
Jag fixar inte disken (som egentligen inte är så stor...)
Inte heller röjer jag i det bombnedslag som är mitt sovrum.
Nej, jag fixar inte undan de LongDongköp
som ännu inte har en plats.
Och den vita badrumsmattan som bär TYDLIGA spår
av våra nya frottéhanddukar bryr jag mig inte ett dugg om.
Jag ber inte ens N ta hand om glasskivan på soffbordet.

Allt detta är en stor påfrestning!!!

Inte för att jag är en Fru Petimeter (=gillar att städa)
utan för att snart kommer det gäster!!!!

Och när jag ska ha gäster behöver jag alltid städa innan.
Det kan jag inte nu.
Festen är nämligen en överraskning från mig till N,
och ser han mig börja städa och feja en fredag....
.... då lär han ana ugglor i mossen!!!
Det är nämligen förbjudet att städa på fredagar!!!

Så här springer jag runt och övar på
att jag kanske kan vara värd något i andras ögon
- fast det inte är städat!!!

Puhhhhh

//
ingla

2 kommentarer:

  1. hoppas han inte läser bloggen...

    SvaraRadera
  2. Nej, jag la ut den när jag visste att han skulle hunnit bli överraskad. Och det blev han. Nu laddar han och grabbarna för en stund ute i poolen....

    SvaraRadera