söndag 27 mars 2011

Ljuvlig Söndag

För första gången på mycket länge känns en vanlig helg som helt ok i längd.
Jag tillbringar inte all tid med att endera gå runt som en mumie för att jag är så evinnerligt trött, eller fara runt som en skottspole för att hinna allt jag inte orkat under veckan och egentligen inte orkar under helgen heller.
Vad ljuvligt och underbart det är att få krafterna tillbaka!!!!

Om ca två veckor är det tre år sedan operationen. ALDRIG trodde jag att det skulle gå sååååå långsamt att komma tillbaka. När jag ser tillbaka på mina pinsamma försök att förhandla mig till en intensivare/snabbare cellgiftsbehandling för att vara tillbaka till jobbet på heltid Augusti 2008 är det inte utan att jag blir röd om kinderna. Hur dum får man vara?? Så lite man vet!!!

Nu, i eftertankens kranka blekhet (favorituttryck!!), anser jag nog att heltid hade funkat TIDIGAST Januari 2011.

Idag är en bra dag!!
En dag med mycket vaken tid och lite smärta.
Det finns andra dagar, men jag tänker inte slösa denna underbara vårdag med att tänka på dem!!


bilden är lånad från nätet, men jag minns inte var

//
ingla

1 kommentar:

  1. Fullkomligt alldeles underbart jätteväldansljuvligt!!!
    /BJ

    SvaraRadera