torsdag 27 september 2012

Bitterhetens färg

Hade ett intressant samtal med kuratorn idag.

Hon körde med en liknelse om att vi målade våra "livstavlor"
Och att vi då själva har makten när vi målar.

Hon summerade ämnet med:
"Ja, och du har beslutat att inte måla med bitterhetens färg".
(Visst låter det vackert och poetiskt?)

Egentligen vill jag ju än en gång påpeka
att det känns inte som om jag bestämmer massor,
att jag väljer väg och så vidare.
Jag trampar ju bara på.

Men det jag fastnade på
och faktiskt inte kan få ut ur huvudet
är:

Vilken färg har bitterhet????

Vet du??

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Jag är rätt säker på att den är bajsgulbrun ;-)

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tänkte!! Fast jag hittade inte rätta ordet som BJ!! ;-)
    //Malin

    SvaraRadera