söndag 9 september 2012

E-post

Alltså, e-post,
är inte det en underbar uppfinning så säg???

Den är hur lätt som helst att posta,
jag kan posta brev hit och dit,
utan att behöva stappla ut till postlådan.

Och när som helst på dygnet?!
Fast vanliga brev kan man ju också skriva när som helst....

Men man kan enkelt skicka med bilder
i e-posten till vännen.
Bilder som du inte ens behöver skicka på framkallning.
Du bara fotar
och tjoffar in det i e-posten!!

I ett par dagar nu
(när krafterna saktar kommit tillbaka)
så har jag haft trevlig e-post
att läsa och besvara!!

Det är så enkelt att ha kontakt med långvåga vänner,
bara att slänga upp datorn i knät!!

Jag erkänner gladeligen att jag saknar "riktiga" brev.
Kuvertet, brevet, prasslet, sparandet
och även själva skrivandet.
Men e-postens fördelar väger upp!!

Får ofta e-post med kommentarer
på saker jag skrivit här i bloggen.
Det värmer ju på fler än ett sätt.

Ja, att någon läser.
Att någon tyckte något så mycket
att den ville skicka e-post.
Tack!!

Mer e-post åt folket!!!!

Mina ljuvligt vackra brevkort
från Past Times i Woking!


kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar