onsdag 26 september 2012

Dagens grunn.

Har vid spridda stunder grunnat lite idag.
Ja, på hur en operation skulle påverka mig.

Jag skulle ju inte bli frisk från cancern.
Cancer har jag lite här och där.
Vet faktiskt inte riktigt hur mycket jag har,
har inte frågat.

Minns jag ens hur livet utan monster i magen var?
Jo, jag minns att jag kunde ha vad jag ville på fötterna.
Nådde liksom ned utan problem.

Och så minns jag en tid när det var enkelt att resa sig ur soffan.
Och plocka upp saker från golvet.

Undrar hur det blir med cellgifteriet.
Då lär det ju bli mer fokus ett tag på de andra metastaserna.
Nu pratar vi inte så mycket om lungorna.
Eller den ovanför högra bröstet (som verkar ha gömt sig)
Och kanske om det tillkommit några i några lymfor,
jag lyssnade inte så noga.

I alla fall så vore det gott
att inte ha något monster i magen ett tag.

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. På det grunnet är det svårt att ha kloka kommentarer känner jag. Helt klart är att en monsterfri mage låter som ett underbart alternativ. Resten kanske går att ta in lite i taget? Helst vill jag bara kunna svinga min trollstav och trolla bort det onda!

    /ia

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen något att grunna på!
    Men oooh, vad jag önskar att det var en enkel operation
    som höjde din livskvalitet med flera tusen procent.
    Hoppas du får bra info och svar av kloka doktorer/kirurger
    så att du kan fatta ett bra beslut.

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera