fredag 7 september 2012

Tanketid

Hmmm, det är förvånande
hur lite vettiga tankar
man kan tänka,
fast man har väldigt gott om tid
och inget egentligt att göra.

Eller man och man,
jag är ju ingen fotbollsspelare
så jag får nog vackert säga jag.

Men åter till tankegången.
Den tankegången att det inte tänks speciellt djupt
fast jag har gott om tid för det.

Visst förstår jag hur mycket tid
enkelt går åt till återhämtning och andning.
Har jag suttit och diskat en stund
och sedan återbördar mig till sängen
finns ingen tid för kloka tankar.
Då andas jag bara.

Men sedan när jag andats ikapp,
då borde ju klokskapen dansa runt
innanför pannbenet.

Men näe,
jag tycker inte att det händer
något så värst märkvärdigt.

Jag fastnar i något gammalt Bones-avsnitt,
ser en Harry Potterfilm
eller läser något redan läst.
Inte så värst utvecklande liksom.

Ska nog ta och ändra på det.
Jag borde ju kunna tänka storverk
när jag nu har så mycket tid.

Har du något du vill jag ska tänka ihop??

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Japp, den hugger jag på direkt! Jag vill att du tänker ihop hur vi bäst ska designa om vår badhytt till ett åretruntboende på 60 kvadrat, där alla får plats. När det är klart är det mitt företagande som behöver få sig en duvning. Vad ska jag utveckla och hur? Efter en välförtjänt lunch kan du ägna eftermiddagen åt att designa en logga till mitt företag, samt en snygg reklamkampanj. Får du ett par minuter över så bjuder jag på en glass och lite glatt småprat ;)

    Löv jo!!!!

    SvaraRadera