måndag 24 september 2012

Bra dag!!

TJOLA HEJ, TJOLA HOPP!!!!!

Ibland är dagen lite bättre än annars.

Dagen började
(och nu förstår du att det kommer något extra kul sedan)
himlans bra.
Jag kände mig pigg i kroppen.
eller frisk ska jag nog säga.

Ingen feber, nästan ingen hosta,
ingen urinvägsinfektion (kanske)
helt enkelt frisk.

Klev upp vettigt
och snyggade till i sovrummet.
Fixade frukost.
Var uppe, pigg och trevlig
när LAH kom för provtagning.
(Cellgifter på onsdag)

Syrran dök upp
och vi gav oss ut på bravader.
Först en sväng till Jysk
där syster skulle ha madrasser.
Och sedan till garnbutiken
så att jag fick roa mig lite.

DÅ!!!

Jo, när vi sitter på Pizza Hut
och äter buffén
som jag längtat efter,
ringer telefonen.

I telefonen finns försiktiga Dr Ulf.
Jo, han hade ju skickat mina bilder till Strålningen.
Vi ville ju kolla om vi kan attackera monstret även den vägen.

Jo, nu hade han fått svar
(jag kände hur det drog ihop sig i magen)
och de trodde nog minsann att......
.......
vad vad??

Ja, att man nog kunde operera!!!
Jag tjöt lyckligt i Dr Ulfs öra
och han äskade genast tystnad med orden:
Lugn nu, det var ingen kirurg med nämligen!

Det var därför han ringde,
ville jag att han skulle gå vidare till kirurgerna?
Jag svarade Ja.

Alltså vet jag absolut inte
om det blir någon operation.
(O att operera en cellgiftskärring
är inte det enklaste!!)

MEN
detta samtal gav mig lite info i det fördolda.

Till exempel så drar jag slutsatsen att
metastasen (för det är ju det det är)
i magen fortfarande är "rund och fin".
Det tycker jag om.
Jag vill inte att den ska skicka ut tentakler
till allt grofs man har i magen.
Har grunnat lite på detta men inte orkat fråga,
eller snarare inte orkat få ett negativt svar.

En annan reflektion är följande:
Inte sjutton skulle de överväga en stor bukoperation
om de trodde jag skulle dö imorgon.
Eller ja, alldeles strax i alla fall.

Så idag är inte bara en bra dag,
idag är en SKITBRA dag!!!

TJOLA HEJ TJOLA HOPP!!

kram
ingla

4 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att de kan operera och ta bort eländet i din mage.
    KRAM från Elsie

    SvaraRadera
  2. Blir det operation så....äntligen!

    Kram J

    SvaraRadera
  3. jag håller båda tummarna för att de ska kunna ta bort monstret i din mage.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  4. Ååå nyheter i rätt riktning...
    Ståpäls på armarna och håller alla tummar

    SvaraRadera