måndag 3 september 2012

Ta hand om de dina!!!

Ta hand om dina vänner!!!

Vårda dina nära och kära
som den underbara gåva de är.

Nej, jag menar allvar.
Tänk till och ta sedan varsamt hand om dina relationer.
Se till att en känsla av respekt
genomsyrar era band.

För, tyvärr, kan det komma en dag.
En vidrig, förödmjukande dag
då någon av dina nära och kära
behöver hjälpa dig med saker
du helst vill klara av själv.

Vi har inte samma åsikter om vad som är förödmjukande.
En del bryr sig inte alls att bli tvättad av personal på sjukan,
medan andra bara vill dö.

Så jag behöver inte ge exempel.

Nu har både min Underbara Syster
och min Underbara Dotter
fått hjälpa mig med saker
jag innerligt önskar jag klarade själv.

Men de gör det med sådan självklarhet och respekt
att det bara är jag som märker
en gnutta förödmjukelse som flyger runt i rummet.

Jag är så tacksam!!
Jag är så innerligt tacksam
att jag har så underbara människor i mitt liv!!!
Tack!!

Och du, ta hand om dina nära och kära!!!!!
En vidrig dag behöver du dem!

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Kärlek är en stark och mäktig kraft
    – både för den som ger och den som får...

    Alla mina innerligaste kramar till er alla <3 <3 <3

    /BJ

    SvaraRadera