söndag 2 september 2012

Vilken dag!!!

Vi började prata och planera
redan när jag var febrig och dålig.
Så vår kräftskiva var redan uppskjuten en gång.

Jag hade ett par dagar på mig nu i veckan
där jag liksom bara gick runt och laddade.
Jag ville suga i mig all energi jag kunde hitta
för att orka med lördagens upptåg.

Och allt gick över förväntan!!!!!

Syster och SysterDotter kom och hämtade tidigt på morgonen.
Vi for iväg till Borensberg
där de har Husbyfjöls marknad.
(Tänker inte ha en utläggning om vad jag tycker om namnet).

Tjejerna packade ur min rullstol ur bilen
och sedan gav vi oss in i leken.

Det känns jättekonstigt att bli skjutsad i rullstol
- Jättekonstigt.
Men det får jag väl lära mig att leva med.

Tjejerna påstod att det rullade på bra
och att det inte var tungt.

Vi tittade och shoppade
så det stod härliga till.
Soppåsar, nagelsmycken, tröja och lammskinn.
Kryddor, knivlåda och bröd.
Ja, allt oumbärligt som man behöver.

Efter marknaden åkte vi hem till mig.
Jag lade mig likt den bortskämda prinsessa jag är
medan de andra fixade ihop en kräftskiva och hämtade SysterSon.

Sedan åt vi gott
tills jag trodde vi skulle spricka lite till mans.
O efter ännu en vila från min sida
åt vi efterrätt
Och firade SysterSonen lite försiktigt
(som fyllt år)

När jag gick och lade mig igår
var jag MYCKET NÖJD med dagen
Och att jag orkat!!!!

Men idag är det helt klart vilodag!!!

Kräftfaten precis innan vi hugger in
 
 
Lite senare......
 

kram
ingla

1 kommentar:

  1. Skönt att du kan vara värsta partybruden, fastän kroppen bråkar!
    Jag blir rent lyckligt å dina vägnar <3 <3 <3

    Och det är väl helt naturligt att en drottning som du
    blir skjutsad på sin tron!!!

    (Ja, egentligen ska det ju vara guldpläterad bärstol förstås,
    men de finns så få vältränade unga män som kan bära nuförtiden ;-)

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera