onsdag 17 augusti 2011

Ambivalent dag

Att vinka iväg Dottern var ju inte det lättaste precis.

Jo, först var det faktiskt nästan helt omöjligt
eftersom bussen inte kom så vi fick ta taxi in till Örebro....

Men sedan var det lite tungt att se henne fara iväg.
BLÄ!!!!!

Men svärmor kom och räddade mig.
Vi visste ju inte riktigt hur bra jag skulle må
så vi hade bestämt att AG hämtade hem mig till landet
och N kunde hämta upp mig där efter jobbet.

Jag belönade mina kära värdars vänlighet med att sluka lunchen som serverades
och sedan däcka i värdinnans (nya) säng.

Där låg jag och snusade tills Dottern hade mage att ringa
och klaga på att Landvetters flygplats är tråkig.

Då tordes N smyga in o fråga om vi kanske inte kunde åka hem.
Han var lite trött efter en heldag på jobbet.
Hmmm en del är så kinkiga ;)

Nu sitter jag här och försöker avrunda min dag.
Jag har haft ett tre (3) timmars telefonsamtal med min underbara syster Annelie.
Jag har haft ett djupt och viktigt chatt med min adopterade syster BJ.

Mycket att smälta
eller egentligen ingenting

Allt finns väl inom oss - ejänkligen!!!!

Och så kan jag meddela att Den Underbara Dottern kommit fram
Hon har ringt.
Vi ska skypa imorgon - det ser jag fram emot!!!!

Nu är klockan 11 minuter över midnatt.
Det betyder att det gått en vecka sedan jag satte in porten
och då får man ju ta bort kompresser och plåster
JIPPI!!!!!!!!

Kram
ingla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar