torsdag 11 augusti 2011

Smått tråkig redovisning av gårdagen.... (lång version)

När klockan ringde (hundra timmar innan tuppen ens orkade tänka på att vakna = 8)
försökte jag inse att det var mig den menade.
Jag tackade min oerhörda visdom
som hade plockat fram kläder å sånt redan kvällen innan.
Eller det gjorde jag inte alls,
för det orkade jag inte.
Men så här i eftertankens kranka blekhet (favvouttryck)
så inser jag ju hur förträffligt smart jag var.

Tvunget att duscha med äcklig tvål (precis som igårkväll)
frös så jag skakade.

Märker du att inlägget inte är det muntraste du läst?
;)
Det blir bättre fläckvis, jag lovar.
Men så här tidigt på morgonen......... alltså inget funkar på mig
utom smärta och frysandet.

Jag vinkade åt min underbara Dotter
(kunde inte böja mig ned för kram eller puss pga av magen)
krånglade in mig i bilen
och blev sedan inskjutsad av Världens Bästa Sambo.

Skulle anmäla mig 9.30 Medusinska Tjohejavdelningen
(där man får cellgifter)
så det gjorde jag ju.
Och blev där mottagen av Ingrid.

Näe, inte MIN Ingrid,
utan sjuksköterskan Ingrid.
Hon tog hand om mig dagen innan med prover och så
så det kändes riktigt bra faktiskt.
Jag placerades i en säng (2-sal men bara jag där)
och fick ett dropp.

ETT STICK!!!!!!!

Ingrid sa att hon hade ringt in en expert
eftersom hon hade stuckit mig så illa dagen innan.
Vet inte var denna amazon (hon var minst 2.5m) kom ifrån
men vips så satt droppet.
De som är experter verkar vara nytänkande
för droppet hamnade liksom på utsidan av armbågen........

Gud vad långt detta blir.....

Behövde bara vänta en timma!!!!!!!!!
Så fick jag klä om till Landstingets Armaniutstyrsel,
av Ingrid fick jag en "hutt"
och sedan körde de mig till operation

Nä, som du märker blir detta väldigt detaljerat.
Jag tar en paus här och liksom delar upp det.......

Kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag gillar detaljerat :) Men mest gillar jag att du orkar skriva.

    Tror du att du kan reservera den duktiga "stickerskan" så att du bara ringer på henne närhelst det ska stickas nånstans på kroppen i fortsättningen?

    SvaraRadera
  2. "Landstingets Armaniutstyrsel"

    Jag gilla!!

    //jennie

    SvaraRadera