söndag 14 augusti 2011

Har fått kli!!!!

Hihi
Citerar Björn Gustavsson
men vi menar inte rikigt detsamma....

Mitt kli är mycket bra,
det betyder att det läker därunder plåster och kompresser.

Jag bytte plåster på "lilla" såret vid axeln
och blev uppriktigt förvånad.

Motsvarande ingrepp som gjordes vid halsen förra gången
resulterade i ett ärr på kanske 1 cm,
detta var nog en 5cm i alla fall.

Det är SNYGGT, så jag klagar inte!!
Men jag blev förvånad.

Ni som känner mig vet för övrigt
att jag fullständigt skiter i hur ärr ser ut.
Det efter porten (förra gången)
såg ju rent förskräckligt ut.

Ja, det var i alla fall domen från onsdagens kirurg.
Så han talade om att han tänkte snygga till det rejält.
Min brist på entusiasm och tacksamhet förbryllade nog honom.
Inte kunde han veta att jag inte bryr mig ett dugg.....

Här hemma har jag i alla fall krävt
- och fått -
beröm för att kompressen sitter kvar.
Och att jag inte börjat pilla på stygnen.....


kram
ingla



1 kommentar:

  1. Inte pillat det allra minsta?!?
    I så fall måste det vara världsrekord för dej ;-D

    /BJ

    SvaraRadera