tisdag 23 augusti 2011

Underbara tisdag!!!!

Idag har jag tagit en promenad!!!!!!
Ohhhh vad skönt!
Att jag ville det.
Att jag planerade det.
Att jag klädde om.
OCH ATT JAG GJORDE DET!!!!!

Det blev den apselut kortaste turen i mitt fina område
som jag kan "gå runt" utan att behöva vända,
men det var ljuvligt!!!!!!

Så har jag varit förnuftig och klok
som ugglan i Fablernas Värld.
Jag har vilat ofta,
och ändå lyckats beta av från min attgöralista.

En lista som inte alls är för lång
och inte innehåller för tunga saker.
En alldeles lagom!!!!

Jag har ringt min stackars sjuka syster
som fyllt sig med piller för att kunna gå på möte.

Jag har plockat fram min underbara dammsugare,
så när jag vilat nu en stund ska jag dammsuga en del av sovrummet
- kanske till och med hela!!!!!

Jag ska leta fram den rosa lilla trådlösa datamusen,
kanske den ligger  i skräplådan där uppe.

Jag har mailat - och fått svar -
från min underbara kurator!!!

Har sorterat och kastat papper,
beslutat om annan "bokföring" över min hälsa.
(Jag måste ha något lättöverskådligt när jag träffar någon av alla åtta (hittills) doktorer)

Ja, jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst....
men det klämmiga är ju att jag är pigg - och har nästan inte ont någonstans!!!!!!!!!


Tra la la!!!!!

kram

ingla


3 kommentarer:

  1. Blir så glad när jag ikväll läser din blogg. Hoppas morgondagen blir lika bra!
    Jag har ett blogg lästips. Min blogg. Nu skriver jag igen.

    Tysslingerapport: Hela lantbruksarmén var igång på eftermiddagen idag. Det kördes med traktorer, skördetröskor, grävmaskiner och andra maskiner som jag inte kan namnet på. Arbetet fortsätta imorgon ;)

    kram från Garphyttan

    Kram från Garphyttan

    SvaraRadera
  2. Har precis fått "nys" på din blog o läst stora delar dock ej allt.
    Saknar dig i skolan men hoppas du har goda stunder i Nora.
    Det känns som om du har mycket av "god gnista" i dig o orkar ta dig för att promenera o att dammsuga. Hoppas alla dagar hädanefter blir sådana.
    Gonatt o många kramar Latorp

    SvaraRadera
  3. Helt underbart att höra...
    Kram annika

    SvaraRadera