torsdag 18 augusti 2011

Storlek efter behov

I våras fick jag en underbar liten firre på posten
(jag fyllde ju lite år ju.....)

Fisken träs med stor framgång på i änden av en av alla
de tuber man har slängandes och dängandes i kylen.
Ja, så det blir någon ordning på torpet
och man får ut det goda.

Firren sitter nu på en tub tomatpuré,
men jag väntar med spänning att få föra över den till
böcklingpastejen som nu kommit i tub!!!

I alla fall...
En av de saker som duger åt fröken Helmersson
när hon måste äta men inte vill är:
rostad macka med räkost.

Men till det har jag minsann ingen firre!!!!!!
Efter rejält slamrande i köket lyckades jag hitta
ett pinsamt tillkortakommande substitut.
Men den är för liten.

Och en av biverkningarna på denna sjukdom,
eller snarare medusineringen,
är ju att orken till affärsspring minimeras.

Kanske Moniqa,
skyldig till fisken
kan hitta något???

Kanske någon annan?


Klykan för tuben är bara 7.5cm och det kommer man ju ingen vart med.
Inte när man förbrukar de stora tuberna i alla fall.

Och den lilla plutten som ska träs på som stängningsanordning,
ja, den ligger ju bara i lådan den.


Jupp,
det är sådana här världsproblem
man grunnar på efter "breakfast number one"

Kram på er alla
ingla



1 kommentar: